PeaceLover

Hi thanks for visiting my BLOG, this is venue for me to Pen down my thoughts. I love current issues..i will try to pen it base on current issues.

Monday, November 8, 2010

UMNO SUDAH/SEDANG/BELUM BERUBAH


Pada Persidangn UMNO yang ke 61 baru lalu, presiden UMNO mengingatkan Ahli UMNO tentang sejarah, selepas 6 dekad, UMNO telah mendahului mana-mana pihak dalam memperkasakan Malayu di Malaysia. Dan Peranan UMNO yang julungnya, memperjuangkan Melayu dalam semua segi kehidupan, Baik dari segi Rohani dan Jasmani.

Dan tentunya bebanan tugas begini selama 64 tahun membawa bersama peluang, cabaran dan onar dalam mentadbir negara dalam menjadi pucuk utama pentadbiran negara sekian lama.

Pemimpin datang dan pergi, tetapi UMNO masih terus berdiri.

DS Najib juga telah menyatakan, orang melayu telah di uji oleh masa dan terus berdiri teguh disini dan diterima oleh bangsa lain untuk terus mentadbir.

Faktor kemmpinan Melayu itu sendiri, telah diperkemaskan dengan kedatangan islam dan disokong oleh pendekatan Wasatiyah.

Dimana semua urusan dunia , kehidupan, kemasyarakatan di seimbangkan dalm semua scope.
Dan kita juga dapat lihat Iltizam pemimpin2 kita yang mahukan kita terus berubah menjadi bangsa yang hebat....dan kita mahu pemimpin kita berkata..bahawa selama ini ia mampu merubah Melayu menjadi lebih baik.

Persoalannya...adakan UMNO SUDAH/SEDANG/BELUM berubah.....

Pada hemat saya..UMNO SUDAH berubah diatas, SEDANG berubah dibawah...tetapi masih BELUM berubah di saff kepimpinan tengah nya.

Tetapi kita yakin..Orang melayu bangun...bila dikejutkan...Semoga Allh melindungi Kita.

No comments:

Post a Comment