PeaceLover

Hi thanks for visiting my BLOG, this is venue for me to Pen down my thoughts. I love current issues..i will try to pen it base on current issues.

Monday, November 15, 2010

DASAR PENDIDIKAN NEGARA

Suka saya memberi pendapat tentang satu komen di FB yang saya baca,  Sebagai Rakyat, kenalah faham dasar pendidikan negara. kalau kita dah graduate atas pinjaman/ bantuan kerajaan. kita wajib bantu semula adik-adik yang lain, itulah perjuangan. jangan mementing diri.

Kalau kita mahu jadi bangsa yang berjaya. kita perlu ader sifat ingin menyumbang balik kepada negara, untuk keutuhan generasi akan datang, tidak kah allah berpesan kepada kita tentang 'hubungan dengan yang esa dan hubungan kita dengan manusia", sepatutnya memang wajib bayar

Saya juga peminjam wang JPA, masa di University, sampai sekarang masih bayar balik 100 sebulan jer, dan saya banga boleh meyumbang balik kepada negara.

Kaum china,banyak meyumbang kepada sekolah Cina,untuk pelajaran. Saya ada kawan saya di Gunung Keriang Kedah, bapak dia petani, sumbang 120 ringgit sebulan ke sekolah cina. Ini kita jawatan jurutera, nak sumbang 100 pun susah, kalau kita mahu berubah.kita perlu berubah minda kita,Tingalkan perasaan ingin jadi warga subsidi, seperti kerajaan jer ada tangung jawab kat kita, kita takder.

Kan kerajaan itu kita!! bukan DS Najib jer..

No comments:

Post a Comment